Σκάκι, Ένα Παιχνίδι Στρατηγικής

Το σκάκι είναι ένα μοναχικό παιχνίδι, το οποίο στηρίζεται στη στρατηγική. Το παιχνίδι είναι ανάμεσα σε δύο παίκτες. Βασικό ταμπλό είναι η σκακιέρα με 64 τετράγωνα, τα οποία εναλλάσσονται σε χρώμα μαύρο και άσπρο. Έχει διάσταση 8 επί 8 και ο κάθε παίκτης έχει 16 πεσσούς. Στον κάθε παίκτη αντιστοιχεί ένας βασιλιάς και μια βασίλισσα, δύο πύργοι, δύο αξιωματικοί και οχτώ πιόνια. Οι 6 αυτοί διαφορετικοί τύποι πεσσών στο παιχνίδι εκτελούν διαφορετικές κινήσεις (credite online).

Οι παίκτες έχουν στην κατοχή τους ο ένας τους λευκούς και ο άλλος τους μαύρους πεσσούς. Ο παίκτης μπορεί να επιτεθεί, να αμυνθεί και φυσικά να αιχμαλωτίσει τους αντίπαλους πεσσούς. Για να επιτευχθεί νίκη (ματ) θα πρέπει ένας από τους δύο παίκτες να νικήσει ή ο αντίπαλος να παραιτηθεί, αφού η ήττα είναι αναπόφευκτη. Υπάρχει και η περίπτωση ισοπαλίας, η οποία προκύπτει μέσα από διάφορους τρόπους.

Φαίνεται ότι το σκάκι έχει ρίζες από την Ινδία, με χρονικό προσανατολισμό λίγο πριν τον 7ο αιώνα. Βέβαια η αξία του κάθε πεσσού αναγνωρίστηκε στην Ισπανία τον 15ο αιώνα. Και οι κανόνες φέρουν την σημερινή τους μορφή από τον 19ο αιώνα. Είναι ένα άθλημα, το οποίο παίζεται από εκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον κόσμο. Δημοφιλείς είναι και νέοι τύποι του παιχνιδιού, που διαφέρουν από την κλασσική μορφή ως προς τους κανόνες.

Ο πρώτος αθλητής Παγκόσμιας κλάσης που αναγνωρίσθηκε και ως πρωταθλητής είναι ο Βίλελμ Στάινιτς. Κέρδισε τον τίτλο το 1886, ενώ το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα διεξάγεται από την Διεθνή Σκακιστική Ομοσπονδία από το 1948. Εκείνη είναι επίσης υπεύθυνη για την απονομή των τίτλων της σκακιστικής κατάταξης. Ο Γκρανμαίτρ έχει εξασφαλίσει εφόρου ζωής τον μεγαλύτερο διεθνή τίτλο. Το σκάκι αποτελεί αναγνωρισμένο άθλημα από πολλά εθνικά σωματεία ανά τον κόσμο. Και κάθε χώρα έχει σκακιστικούς οργανισμούς υπεύθυνους για τα δικά τους συστήματα κατάταξης.

Στον κόσμο της τεχνολογίας δεν θα μπορούσε να απουσιάζει και αυτό το άθλημα. Μάλιστα από τα μέσα του 20ου αιώνα πολλοί είναι οι αθλητές που αντιμετωπίζουν ηλεκτρονικούς υπολογιστές σε ένα εικονικό επίπεδο του παιχνιδιού. Ο πρώτος υπολογιστής που κατόρθωσε να νικήσει έναν παγκόσμιο πρωταθλητή ήταν ο «Deep Blue» από την εταιρία IBM. Επικράτησε του Γκάρι Κασπάροφ σε έναν αγώνα μεταξύ των δύο το 1997. Από τότε γίνεται χρήση των υπολογιστών για την κατανόηση και την εις βάθος ανάλυση της σκακιστικής θεωρίας. Μέσα από την διαδικτυακή του μορφή κατάφερε να γίνει το άθλημα δημοφιλές σε ερασιτέχνες και επαγγελματίες.
Επειδή λοιπόν το σκάκι δεν είναι ένα τυχερό παιχνίδι και σε θεωρ

ητικό επίπεδο δεν υπάρχουν κρυφές κινήσεις είναι αρκετά αγαπητό στον κόσμο. Είναι ένα καθαρό παιχνίδι τακτικής και στρατηγικής. Το περίπλοκο σε αυτό είναι ότι έχει άπειρες δυνατότητες που καθίστανται αδύνατο να απομνημονεύσει κανείς όλα τα ενδεχόμενα. Αν και όλως παραδόξως το παιχνίδι παίζεται με μόλις 32 κομμάτια σε ένα ταμπλό 64 τετραγώνων. Θεωρείται όχι απλά παιχνίδι αλλά ένα είδος τέχνης, επιστήμης και αθλήματος (compararea împrumuturilor).

Σε γενικές γραμμές είναι ένα «πολεμικό παιχνίδι» ή μια «πνευματική πολεμική τέχνη». Μέσα από την διδασκαλία του κανείς αυξάνει την πνευματική του ισχύ. Είναι ένα αρκετά ανταγωνιστικό παιχνίδι, το οποίο χρησιμοποιούσαν και στα παλιά χρόνια εν καιρώ πολέμου μεγάλοι κατακτητές.